wtorek, 27 sierpnia 2013

Bransoletka z koralików

Dzisiaj pierwszy raz pokaże jak wykonać bransoletkę z koralików. Jest dość szeroka, ale zarazem bardzo delikatna - jednak to wszystko zależny od koralików jakie wybierzemy do ich zrobienia.


1. Do wykonania takiej bransoletki będą nam potrzebne:
  • koraliki dwóch rozmiarów - ich ilość zależna od długości i wymaganej grubości gotowej bransoletki),
  • żyłka lub nitka (polecam żyłkę, bo nie trzeba dobierać koloru - przydatne zwłaszcza gdy łączymy kilka kolorów),
  • karabińczyk,
  • 2 kółeczka/sprężynki, 
  • 1 szpilka w postaci gwoździa
  • 1 ozdobna nakładka
  • kombinerki

2. Żyłkę rozwijam dość długo, ale jej nie ucinam, ponieważ w przypadku gdy braknie mi z jednej strony to z drugiej mogę dołożyć bez dodatkowego sztukowania. 
Na żyłkę nawlekam 4 większe koraliki. Następnie żyłkę przeprowadzam przez nie ponownie (jak na zdjęciu):


3. Kolejno zawiązuję żyłkę na supełek - tworząc kółeczko z koralików jak poniżej:


 4. Jeden koniec żyłki po supełku przeprowadzam przez najbliższy koralik. Następnie nawlekam kolejne trzy koraliki i żyłkę przeprowadzam przez ten sam koralik (ten z pierwszego kółka). Tym samym powstała ósemka. Kolejno żyłkę przeprowadzam przez następne koraliki, dodaję nowe koraliki w taki sposób aby powstał łańcuszek jak na zdjęciu poniżej. 
Ważne, aby ten łańcuch zrobić trochę krótszy niż chcemy otrzymać bransoletką (ok. jedno kółko).


5. Na końcu łańcucha w ten sam sposób co powstawał łańcuch tylko z boku dokładam kolejne 3 koraliki:
 
  
6. Żyłkę przeprowadzam przez kolejne koraliki aby wychodziła jak na zdjęciu poniżej. Następnie nawlekam 5-6 tych mniejszych koralików. W tym momencie dałam też sprężynkę, ale ją można dodać też na samym końcu.


7. Żyłkę z małymi koralikami prowadzę tak, aby powstało kółko. Tutaj należy pamiętać, że przez pierwszy mały koralik (ten najbliżej dużych) trzeba spowrotem również przeprowadzić żyłkę, którą kolejno prowadzę przez koralik z drugiej strony. 
Ponieważ w tym momencie obawiałam się, że żyłki może mi trochę braknąć do ukończenia bransoletki to zawiązałam ją w tym momencie. Zrobiłam supełek za tym koralikiem, kolejno przeprowadziłam przez jakiś inny koralik - znów zawiązałam, (można to powtórzyć kolka razy w ramach pewności i zaufania własnego) aż przeprowadziłam przez kolejny koralik i ucięłam żyłkę.


W efekcie otrzymałam coś takiego:


8.  Dalszą pracę muszę zacząć od strony początkowej, ale śmiało można kontynuować dalej dokładanie koralików również  z strony z gotowym zapięciem. Zaczęłam od utworzenia końcówki bransoletki z zapięciem. Czynności te same robiłam co w punktach 5-7.


9. Kolejno dokładam kolejny rząd łańcucha, z tym, że dokładam teraz po 2, a nie 3 koraliki . I tak do końca bransoletki.



10. Gdy otrzymałam już całość - wszystkie duże koraliki są już połączone pora na te małe. Żyłkę tak prowadzę, aby wychodziła z pierwszego koralika z samego kraja. Nawlekam na nią mały koralik, potem przewlekam przez drugi koralik z kraja, potem znów mały... itd. aż do końca tego boku bransoletki. To samo robię z drugiej strony bransoletki.
 

 Tym samym otrzymałam coś takiego:
 


11. Na koniec należy tylko dodać karabińczyk na sprężynkę (jeśli nie zrobione zostało to wcześniej). 


 Jak u mnie to już bywa na kółeczko do zapinania dołożyłam również koralik na szpilce, widać na poniższym zdjęciu:


Jeżeli komuś bransoletka wyszła za krótka zawsze można dołożyć łańcuszek do regulacji zapięcia. 

Na koniec jeszcze kilka jej zdjęć:




Mam nadzieję, że dla kogoś ta instrukcja będzie jasna i z niej skorzysta. 
 Jeśli ktoś będzie z niej korzystał to miło mi będzie jeśli podlinkuje tego posta.
W razie jakiś pytań proszę pytać :)

17 komentarzy:

  1. Bardzo fajny tutek, niewykluczone, że kiedyś w wolnej chwili skorzystam, bo bransoletka jest prześliczna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny kursik, poczytam kilka razy to moze załapie i zrobie taka bransoletkę bo jest śliczna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Klasyczne perełki nigdy nie pozbędą się swojego uroku! bransoletka świetna :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny tutorial!!! :) A bransoletka śliczna, idealna na wieczór! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow!śliczna:) super kurs:) Dziękuję za udział w moim candy:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie czarna magia ale to co wychodzi na końcu jest prześliczne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie czarna magia ale to co wychodzi na końcu jest prześliczne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się z poprzedniczką.Czarna magia..Ale efekt świetny <3

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczna, ja na pewno spróbuje ją zrobić, możesz w wolnej chwili policzyć ile dużych zużyłaś?

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przejrzyscie pokazane bez problemu załapałam na pewno taką zrobię

    OdpowiedzUsuń
  11. Bransoletka jest ś liczna a instrukcja bardzo dokładna! Czy podajesz też opisy innych modeli?Od Ciebie warto się uczyć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za opinię :-) a interesuje Cię szczególnie jakis wzór bransoletki? Mogłabym coś specjalnie przygotować.

      Usuń
  12. witaj
    mam problem z tym momentem kiedy wkłuwa się w mały koralik a potem w który ??? bo zaczynasz od drugiej strony i też nie mogę zaczaić .była bm wdzięczna za info

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, ale za bardzo nie rozumiem. Chodzi o moment przy zapięciach czy te co idąc krajem na całej długości bransoletki - tutaj wkuwam igłę w duży potem w mały i znów duży, mały... w lini prostej.

      Usuń
  13. 45 yr old Software Consultant Arthur McCrisken, hailing from Val Caron enjoys watching movies like Iron Eagle IV and Backpacking. Took a trip to Wieliczka Salt Mine and drives a Ferrari 333 SP. odkryj to

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawienie po sobie obecności na moim blogu. Zapraszam na kolejne odwiedziny:)